Friday 15 July 2011

selamat hari lahir!!

ASSALAMUALAIKUM

hi u'olls!!harap sihat sentiasa..semalam ialah hari lahir abuja yang ke-3..x ade ape2 yg special pon..pg tu saje wish die happy birthday sbb die nangis2 pastu die ckp,"ibu, buja nk yang hepi betday buja tu.."smbil nangis2.. ah sudah..aku mmg x plan nk beli ape2 pon..nk buat kek sndiri, barang x cukup..then aku text husband aku ckp abuja mntak gift..die balik keje tengok2 ade kek...seronok bukan main budak kecik tu..die 2 beradik je yang mengahabiskan kek coklat tu..aku nak mkn pon sayang sbb tengok diorang suke..

pada kita sebiji kek amat simple, tp bagi mereka anak2 kecil, itu sungguh bermakna..aku x nak sangat ajar anak2 aku sambut birthday ni..x salah pon sebenarnya..ye laa kan, nanti bila da terbiasa, da besar esok, bila kita x buat, dia demand pulak..tp, lain orang, lain pendapat kan, kan, kan?..tapi klu just a cake, ok laa kan..sbgai tanda ingatan kita..tapi, kat nursery uia, diorang mmg buat event tu tiap2 bulan..so ramai jugak parents yang ambil kesempatan tu untuk anak2 diorang buat birrthday bash kat situ je..biasanye diorang beli kek, n bagi goodies bags  kat kwn2 satu kelas dengan anak2 mereka..

aku dan adik2 aku pon sudah terbiasa x buat birthday party ni..beli kek mkan 1 family lagi seronok..so, sampai sekarang aku amatlah tidak kesah kalau husband aku x bg ape2 untuk birthday aku..walaupon dia selalu lupe birthday aku, sbb birthday dia sndiri pon dia x ingat..mujur semalam aku text dia, kalu x, heheh..paham je laa..kehkeh..

anyway, abuja da 3 years, banyak perkara yang dia boleh buat..ye laa kan budak da 3 tahun..standard laa...tp yang paling aku suke dia sangat2 banyak cakap walaupon pelat (kadang2 annoying pon ade) huuu... :'(  ..die cakap pelat contohnye, biskut jadi bisut..ade sekali tu die cakap, "ibu nak bisut.." aku, "ape? nak bisut?", buja,"bukan laa ibu, bisut!!", aku, "biskut?", buja," haa!! tu laa..bisut tuuu".. aish...overall, aku yang paling paham cakap die walaupon pelat..ye laaa aku ibu die kan..

 anak ibu yang sntisa bulat..copycat ayah dia.. ;))

ok, sampai ketemu lagi!!

No comments:

Post a Comment