Wednesday 6 July 2011

cloth diapers

ASSALAMUALAIKUM

hai u'olls...sejak 2 menjak ni tgn rajin je nk update smpai hsband aku sound...heheheh...tau jee die ni kan org tgh wat ape..huuu...kemarin lagi nk ckp pasal cd ni tp ble da nak abes taip entry tu, tetibe, tuuppp...monitor jd hitam..tau apesal??talhah switch off pc..adoyai...anakku yg sorang tuu...pantang tengok org dok tekan sane sini, die pon nk tekan2 gak..disebab kn entry tu panjang sket n aku x save, mlas daa nk taip, tu yg kuar masak ompok tuu..

sebenarnye dr mgu lepas unify aku problem.die asek disconnect jee..bepuluh2 kali aku dok kol unify centre biar diorang lemas smpai die bg appoinment pling awal iaitu semalm..tu pon lame nk tgu..tp sblum diorg dtg, hsband aku da discover problem die, main modem die panas melampau..pastu amek standing fan tu pasang arah kat modem tu, elok plak die berfungsi...so semalam diorang dtg tukau je main modem tu.. nasihaat aku pada korang yg da ade atau nk pasang unify kelak, korang letakkn main modem tuu atas cooler pad..ala yg korang ltak bawah notebook tu kan..aku x de kooler pad sbb aku x pakai notebook..kehkehkeh...so, hsband aku beli clip fan, pasangg arahkn kat modem tuu..

aishh...sudah melalut laa ko wana...nk cakap pasal cd ko ckp pasal mende lain..dushh skali pada diri sndiri.. msti ramai tau pasal cloth diapers (cd) ni kan..ala, yg mak2 kite pakaikan kite dulu tu..dulu2 org pnggil naapkin..skang da ade yg moden dipanggil cd..konsep die same je...ade bahagian luar which is skang ni berbutang n ade corak2 yg comey lotey..n bahagian dalam ade 2 kain berstruktur mcm towel gituu..tp mmg menyerap air..


 bahagian luar. comey kan ia??

yg tengah tu insert(bhagin dalam)

yg best pasal cd ni, kite bley laras kn kebesaran saiz die..dr s sampai xl. yg x best nye plak, kene laa rajin basuh...huhu..y best lagi satu, duit kau jimat giler x yah beli pampers daa...dulu mase pregnant kn talhah, aku beru tau ade cd ni..peghak(kuno) kan aku x tau pasal benda2 moden utk baby padahal mase tu da ade 2 boys..maluu jap...niat murni di hati mmg nk beli, tpbile tgk harge sekeping, mak aiii..bley pitam koo..cecah >rm50 okeh...tu satu, kalu kate nk beli 10????ha!...ha!...pastu 2 bln lepas sorg kawan aku ckp die bli cd tuk ank die murah..1 hargenye rm26. klu beli byk, rm21..so sronok laaa...aku pon ape lagi..wat mate bercahaye kat hsband aku...kempen die baeekkk punye, trus dpt duit beli...hehehe..tp series wehh mmg jimat..pampers 2 bln lpas pon ade lg...

talhah pakai cd tu kalu siang 2-3 helai..bwak g nurseri pon 3 helai jee..mlm, sbb aku mls nk tukau lampin die, aku pakaikn pampers bese cap tesco choice..walaupon cap tesco, je namun jgn dipandang enteng yee wahai anda2 sekalian...kerana ianye setanding ngan jename mami poko ke hape tah tuu...hihi..kalu aku rajin, aku trus je basuh cd tu pakai tangan n berus n sabun buku...klu x, hehe paham2 aje laa...masuk jee dlm mesin..tapi!! aku bilas dulu biar hilang segala kotoran n najis..kalu  nk senang hilangkn najis dr ppermukaan cd tu, lapikkan ia dng panty nappy liner sblm pakaikn ank..then baru masuk mesin..basuh gune air panas n make sure jgn  spin kerna dikhuatiri akan tercabut butangnyee..da abes basuh tu, masukkn bahagian luar cd tu ke dalam laundry bag yg ade lobang2 tu x pon ltak dlm sarung bantal, pastu baru laa spin..senang kn...jimat n agronomic..kehkeh...yang penting, ank kite selesa n x do ruam...poket kite pon tumpang happy skali...muke pon makin beseri sbb ade duit lebey tuk beli mende lain...heheh..

tu saje tuk kali ni...ssori laa ehh bebel  je byk...cube laa try...sampai jumpe lagi!!




No comments:

Post a Comment