Tuesday 19 July 2011

Entry tak Ada tajuk

ASSALAMUALAIKUM

hi u'olls!! hari ni hari selasa, 19 hb Julai, tahun 2011.. apakah yang sedang anda lakukan ketika ini?? of coz main tenet, jalan2 tengok blog orang, etc etc...sama juga macam aku..pagi pas mandi n solat subuh, kejut hero ber-3 itu, berdrama air mata seketika, pujuk2 alololololo, dan mandi..pastu zasss pegi skolah..ape..ingat budak kecik setahun x bley gi skolah ka?

pagi tadi anta heroes tu, aku ambil kesempatan bertemu dengan teacher kelas talhah..ye laa, baru pindah kelas minggu lepas mesti nak tau perkembangan si kecik tu..well, aku tengok talhah agak garang dengan rakan sebaya dia..aduuhh..depan aku die pegi pok pok kwn die..sian budak tu terkebil2..

biasa talhah ni nak kene bab ngan ibu

huuu kat umah pon ngan abg2 die pon die garang..siap rotan2 lagi, tp abg2nye sngt baik hati x melawan adiknye yang manja itu...apakah salah aku??mungkinkah sebab masa pregnant dulu aku garang?? heh~ moral of the story: Behave yourself when you are pregnant (betul ke grammar aku?)

pastu aku balik kemas umah..aku dah buat kajian ke atas diri aku bahawa bila aku nak kemas umah, aku mesti pasang lagu feveret sebagai bakcground music, baru ade semangat dan kerancakan pon berlaku..energy booster bak kate omputeh..heh..sedang cuti, mmg laa sedap wat keje umah..cobe time ade klas..tunggang langgang umah aku..

x dinafikan bahawa ibu yang bekerjaya sgt sibuk lebih2 lg yg dah ade anak..tp aku rase ok lagi kot sebb hujung buln, masyuuukk...x macam aku yang belajar sepenuh masa, uruskan rumah tangga, the loves one, dan 3 org heroes..sangat2 penat okeh...and hanya suami aku yg keje.. tapi, aku percaya, bersusah2 dahulu..Allah sahaja yang tahu rancanganya ke atas hamba2nya..parents aku panggil aku super woman..haha..klakar..tapi panggilan tersebut adalah motivasi diri supaya terus jadi super..hehe

pernah dulu aku hampir give up dengan jadual hidup aku..sangat2 memenatkan..pastu suami aku suggest aku supaya aku bangun awal pagi, kemas umah, jemur baju dan masak sebelum ke kelas..dengar mcm mustahil nak buat kan?? bayangkan klas aku dari pukul 830 pagi smpai pkul 5 petang, hari2..(ok aku tipu, 2 kali seminggu) tapi hari lain ade klas jugak tp x se pack 2 hari tu..

aku pon cube la..bangun kol 4 pagi, wat sume keje umah, bla..bla..bla..end up, aku mengantuk dlm klas..kahkahkah...amek kau..aku bartahan dgn rutin tu 2 bln je..x ley jadi mcm tu..aku pon tukar rutin aku..asal ade gap klas dlm 2 jam je, aku blik umah jap, settel kan ape yg sempat, pastu zasss g klas smule..x penat ke??? mane nak siapkan assignment yang bertimbun tu..tapi, alhamdulillah, i manage to cope with all that..

my advice to those who wants getting married while studying, be prepare mentally and phisycally..and to those who already married and working or studying, congratulation..you are the strongest among others..betul aku x tipu..bila kita kuat mental n phisycal, antibodi kita pon kuat (teori mane yang kau pakai ni puan wana oii??)...aku x tau laa orang laen, tp as for me, aku sangat jarang dapt sakit even penyakit berjangkit..bley kire dlm 5 tahun aku kawen ni, x smpai 5 kali rasenye aku demam..hebatx, hebat x..heheh..padahal mase blom kawen dulu, aku laa heroin sakit kat umah..heh...

pernah baper bulan lepas anak2 aku sakit mata and husband aku pon kene..2 minggu setiap seorang..bkn skali gus ye..sorang da nak baek, sorang lagi baru nak kene..mcm tu laa..da la mase tu aku da nak final exam dngan assignment bertimbun, klu aku yg kena skali, x ke haru...tp alhamdulillah, aku x kena..mungkin sbb mentally n phisycally aku kuat..(puji diri sendiri  =P )

so, pade ibu2 yg bekerjaya yg menguruskan rumah tangga sendirian berhad, jangan lah rasa down walaupon selalunya kita rasa begitu..just think positive..bak kate ummi aku, kalu ade masalah besar, kecil2 kan ia, kalu ade masalah kecik, x de xde kan ia..kalu org ade masalh ngan kau, buat2 mcm kau x de masalah ngan dia..mesti dia malu sendiri..kalau kau berhadapan dengan masalah, jangan cuak, be cool bebeh (slalu aku praktikkan smpai kawn aku yg cuak)..hehe.. insyallah, Allah akan limpahkan kebahagiaan buat kita..

Renung2kan dan selamat beramal!! (entry ini untuk motivasi diri sendiri..huhuhu)


No comments:

Post a Comment