Sunday 10 July 2011

to do list during holiday

ASSALAMUALAIKUM

hi u'olls..wawawa...tajuk diatas macam dibuat oleh cikgu sekolah rendah terhadap murid2nya kan3...bunyi holiday mcm nk g holiday ke obersea aje..kehkeh...dok umah aje laa..sob..sob..disebabkan cuti semester ade lg 1 1/2 bln, aku decide nak wat semua ni:

1)  kemas rumah sampai jadi macam hotel 5 stars..kahkah.. (baru sikit kemas..baru kemas laci meja dah berjam2..sampah dlm laci aje dah 2 beg..haishh.. :'[ )

2)  belajar masakan baru terutama lauk harian dari internet (of coz), and buat kek & apam polkadot yang femes emes tuu..(laki aku cakap, buat laa..aku ckp nk beli bahan dulu..means that $$$..heheh)

3)  jahit 4 helai bedsheet n berhelai2 sarung bantal (baru potong 2..nak jahit, x reti pakai mesin jahit letrik tu yang sebenarnye..kena ajak my mil datang umah mintak dia ajarkan sbb mesin tu dia yang punyee..heeee)

4)  ajar uwais n abuja mengaji n tulis abc n 123 sampai jadi macam einstein (yang ni da lame ajar..uwais da mengaji sampai kenal tanwin sume tu..aku gune buku al-matien.abuja dari dulu sampai skang alif ba ta lg..ye laa die baru nak masuk 3 thn..abc pon uwais da pandai, knal sume huruf dah reti eja gune keybod pc..abuja reti sebut je..kite aja lain, die tunjuk lain..aish..+___+)

haa..tu je kot list aku untuk cuti ni..nampak sikit, belum tentu dapat buat semua sekali..huhu

sori, gambar tak related ngan tajuk di atas..

No comments:

Post a Comment