Monday 22 August 2011

Kejutan Pada Hari Lahir

ASSALAMUALAIKUM

Selalu x anda dapat surprise on ur birthday or any other special occasion by him? Kalau x selalu pon, i bet ramai yang pernah dapat kan? Aku?? Ermmm..jap nak kene ingat dulu. Masa belum kawen pernah kot tapi bukan dari husband aku. Aku kenal ngan husband aku pon dah lepas birthday aku, dan kitorng kawen sebelum birthday aku next year tu. Actually kitorang kenal x sampai setahun pon da kawen. Jodoh kan.. 

Lepas kawen pon, aku kene bagi hint bertubi2 kat husband aku nak sampaikan bahawa hari tu adalah birthday aku sebab dia bukan jenis pengingat birthday orang. sedeh~.

So, ini la yang jadi masa mule2 aku kapel ngan husband aku dulu....


korang ade dapat macam aku?? nan hado kan?? aku sorang je dapt camni taw..



 Haaa..romantik tak laki aku..hehehe.. Da kawen, lain pulak ceritanya.. Cerita banyak pon x gune, layan gambar je laa eh...

laki/ boyfie korang penah wat camni? x de kan.. aku je spesel dapat laki macam ni..jgn jeles taw. 



Bile pikir2 balik, ade baiknye jugak husband aku wat camni. At least, aku bley pilih kek mane yg aku suka (ayat kaver x bley blah). Tu baru sikit. Nak lagi?? Ni ha pon pada hari kejadian yang sama.


kalau korang nak describe macam mane?


 Apa2 pon, aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ade sekarang. Walaupon husband aku kurang sikit dari segi suprise-menyeprise kan orang ni, tapi, dia suka sergah aku (surprise la jugak tu kan?).. 

Ade sekali tu mase 1st anniversary kitorang, aku wat nasik ayam..Kire spesel la tu sebab aku pertama kali wat kot. Then, dia balik keje, kitorang makan. Dia x de cakap apa pon pasal kitorang punye anniversary tu. Apa dia x perasan ke isteri dia yang cantek ni masak spesel hari tu? Ingat senang aku nak masak spesel2 macam tu hari2 biasa? 

Yang dia cakap, "Yang, nasik ni kenapa macam jelantah sket?", kalu korang kat tempat aku, korang wat ape. Aku rase cam nak hentak2 kepala kat bantal sambil tumbuk2 lantai.. 

And guess what, seminggu lepas tu, dalam kereta, baru dia tanya aku, "Eh, kite punye anniversary bile eh?", aku reply, "yang ayang wat nasik ayam sampai kene kutuk tu ape mende?", die,"ooo...da lepas rupenye..hehe..sori laa yang..abang bab ingat2 tarikh ni memang fail sket.." *sigh~

Actually, benda ni tak berapa penting pon (kadang2 penting jugak) sebab pada aku cukup lah segala apa yang dia berikan selama ni dan apa yang dia telah buat pada aku. 

Kalau selalu sangat mintak surprise, takut dia jemu plak.. Sebab ko da kawen dengan laki pilihan ko kan, dont be demanding sangat laa..hehe..

Semalam birthday aku. Aku memang da x kesah kalau suami aku x bagi apa2. Cuma kali ni dia berusaha lebih untuk mengingat birthday aku. So, dia wish in advance, sehari seblum birthday aku. Dia cakap takut lupa lagi.. So sweet..

P/S: sori laa lukisan aku macam ape je aku tengok. Aku x amek klas pendidikan seni masa skolah menengah dulu.. Dialog tu aku ubah sket dari actual sbb aku da x bape ingat ape yang kitorang cakap.. heh~


No comments:

Post a Comment